Schön ist es auf der welt zu sein

27 mei 2017 - Mainz, Duitsland

De afgelopen nacht heb ik regelmatig de trein gehoord, die zowel links als rechts van onze camping loopt. Om half acht al opgestaan en het bleek dat alles behoorlijk vochtig was geworden, ondanks het mooie weer. De tent komt al snel in de zon, dus nog tijd genoeg om te drogen. We worden door onze overburen uitgenodigd voor een kop koffie en dat slaan we niet af. Bij dezelfde buren hebben we gisteren de I pad opgeladen.  We zijn meteen en route, want de camping in Bacharach ligt aan de Limesroute. De eerste grote plaats welke we tegenkomen is Bingen met aan de overkant het schilderachtige Rudesheim.

Het wordt een warme dag, dus we besluiten om Rudesheim te laten voor het wat het is. We komen nog wel meer mooie plaatsen tegen. In Bingen hebben we koffie gedronken op een plaats waar de rivier de Nahe de Rijn instroomt. We zijn voor veel mensen een attractie, want we maken onze koffie op een brandertje en dat hebben veel Duitsers nog nooit gezien.

Na Bingen wordt alles steeds vlakker en komen in het gebied van de uiterwaarden (auenlandschap). Weer een heel ander gezicht en ook heel mooi. Onderweg komen we veel fruitteelt tegen, het zal wel te maken hebben de kwaliteit van de grond, want in Nederland kom je ook veel fruitteelt tegen langs de rivieren.

Al trappend onder de hete zon komen we aan in Mainz. Hier stroomt de rivier de Main in de Rijn. Mainz is een oude stad aan de Rijn en Main en wordt al genoemd ruim voor onze jaartelling. Het is natuurlijk voor de Romeinen een mooie stad op een strategisch punt. In Mainz kom je dan ook nog heel veel tegen uit deze Romeinse tijd.

De camping ligt op een eiland in de splitsing van Rijn en Main. We vinden een mooi schaduwplekje en onze tent is snel weer opgezet. Na het douchen toch maar weer even een paar boodschappen en we bezoeken nog een Romeins Castellum, welke dicht bij onze camping ligt.

1. Hanneke:
    28 mei 2017
    Genieten.dus. Groetjes
  2. A.M Schoemaker:
    29 mei 2017
    Ziet er allemaal heel zonnig uit! Hier is het ook lekker warm!
  3. Marjolein en Haimo:
    30 mei 2017
    Boppard, Bingen, Frankfurt; allemaal plaatsen waar wij langsracen op weg naar de Bodensee. Eigenlijk schandalig dat we ze nog niet bekeken hebben. Dat gaan we ook nog een keer doen. Trap ze!
    Groet uit Tafraoute.