Wertheim en weer naar Almelo

27 juni 2017 - Wertheim am Main, Duitsland

Wertheim, 27 juni

De afgelopen nacht heeft het geregend en ook vanmorgen is het niet droog. We gaan weer verder trekken en vandaag gaat de route naar Wertheim aan de Main. Een tocht van ongeveer 300 kilometer. Het is grappig om eigenlijk de route terug te rijden, zoals we deze hebben gefietst. We komen verschillende herkenningspunten tegen.  Rond vieren komen we aan in Wertheim, eerst even gekeken op een mooie camperplaats met zicht op het kasteel. Wij moeten echter onze tent opzetten en dat is hier niet toegestaan, dus toch maar naar de camping. Graag hadden we voor de nacht een wijnvat willen hebben en deze was wel beschikbaar, maar veel te duur. Voor € 59 kun je andere leuke dingen doen, dus toch maar onze tent opgezet en het weer is trouwens ook prima. De boodschappen hebben we onderweg al gekocht, dus nadat alles weer opgebouwd is drinken Hein en ik een lekker koud biertje.

Vermeldenswaardig is dat ik vanavond met het spelletje jeu de boules gelijk heb gespeeld tegen Hein en dat voelt als een overwinning.

Almelo, 28 juni

Vandaag dan echt de allerlaatste etappe naar huis. Ook vanmorgen is de tent weer nat ingepakt, want het begon in de vroege ochtend te regenen en eigenlijk is het bijna niet droog geweest. We hebben er vandaag dan ook maar een reisdag van gemaakt.       De laatste kilometers tot Almelo mocht Marja haar rijkunsten laten zien en volgens haar viel het reuze mee om een camper te besturen. We hebben vele kilometers in de file gereden en even hebben we een B weg genomen, vanaf Ludenscheid langs de mooie Burcht Altena weer terug naar de autobaan en ook toen was de drukte nog niet voorbij. Tegen vieren rijden we weer de Vloedbeldlaan in en na alles uit de camper te hebben gehaald is de vakantie definitief voorbij. Een geweldige mooie vijf weken, waarvan de laatste week samen met Hein en Hanneke. We willen hun speciaal bedanken voor het feit dat zij ons hebben opgehaald uit Wenen.