Het laatste verslag

22 juni 2017 - Wenen, Oostenrijk

Wenen, 22 juni

Toch wel heerlijk wakker worden na een nacht slapen op een echte matras. Het was ook al weer lang geleden dat we ons laatste appartement hadden geboekt. Dit was in Bad Abbach en na die tijd is het alleen maar kampeerweer geweest.

Vandaag gaan we met de boot van Bratislava naar Wenen. We zijn al op tijd aan de kade om ons te melden. De boot vertrekt om half elf, maar we moeten er een half uur van tevoren zijn. Onze paspoorten zijn gecontroleerd, dus we mogen mee naar Wenen.

We gaan met een catamaran en in anderhalf uur zijn we weer in Wenen. We varen een deel van de route, welke we ook al gefietst hebben, maar vanaf de plek waar ik de helm heb laten liggen wordt het voor ons ook onbekend. We varen door de Donauer Auen, een mooi natuurgebied.

Rond het middaguur komen we aan in hartje Wenen. We moeten nu nog even onze overnachtingsplek zoeken voor de komende vier nachten. Hein en Hanneke hebben voor ons een camping opgezocht en wel camping de Neue Donau. Via onze Garmin moet dit gaan lukken en we fietsen zelfs op de route van Clemens. Via het grote reuzenrad in het Praterpark, waar we lekker ons chocoladebroodje gaan opeten en het Ernst Happel stadion fietsen we door het Prater park naar de Donau. Nog even de brug over en we hebben onze camping gevonden. De temperatuur is inmiddels weer flink opgelopen tot wel 36 graden

De tent is weer snel opgezet en de buurman komt meteen met een heerlijk koud biertje aan want hij vindt het geweldig dat wij helemaal uit Nederland zijn komen fietsen over een afstand van bijna 1500 km. Wij weten nog van een paar dagen geleden dat er in de buurt een FKK strand of te wel een naaktstrand is aangelegd aan de Donau en wat is er nu niet lekkerder dan in je nakie de Donau in te springen, zeker met deze temperaturen.

Aangekomen op het strand is het een drukte van belang en heel veel van onze leeftijdsgenoten lopen er in hun nakie.

Onze kleren zijn ook snel uit en we gaan heerlijk zwemmen.

Terug op de camping wel even weer fris onder de douche. De camping loopt inmiddels goed vol met mensen die allemaal het komend weekend naar het muziekfestival gaan, welke hier op het Donau Insel wordt gehouden. We zien wel hoeveel overlast dit gaat geven. Vandaag eindigt hier onze fietsvakantie, want morgen komen Hein en Hanneke en met ons vieren maken we er nog een paar mooie dagen van. We gaan uiteraard Wenen verkennen en komende maandag gaan we met de camper weer richting Nederland om vervolgens woensdag weer thuis te zijn. We hebben nu al een onvergetelijke vakantie. Vandaag stop ik met het schrijven van mijn weblog en willen wij iedereen bedanken die ons de afgelopen vier weken hebben gevolgd en wij hebben van veel mensen leuke reacties ontvangen en daar willen we jullie allemaal heel erg voor bedanken. Hopelijk heb ik jullie door het schrijven van mijn reisblog een beetje een indruk kunnen geven van onze fietsvakantie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. A.M Schoemaker:
    25 juni 2017
    Geniet er nog maar even van! Het was leuk om jullie verhalen te lezen en doe de hartelijke groeten aan Hein en Hanneke.
  2. Astrid:
    25 juni 2017
    Heel erg bedankt voor de mooie verhalen en geniet nog van jullie vakantie met Hein en Hanneke!!
  3. Johan en Christa:
    25 juni 2017
    Geniet nog lekker de laatste dagen met zijn viertjes. Een hele goede reis weer terug en tot snel.
  4. Ellen Seinen.:
    25 juni 2017
    Hallo Bert en Marja, goed dat jullie het gehaald hebben, heel knap hoor. Bedankt weer voor jullie uitgebreide verslag en de mooie foto`s erbij. Geniet nog van de laatste dagen en kom gezond weer terug. Groeten van Ellen Seinen.
  5. Frits en Betsy:
    25 juni 2017
    Geweldig dat jullie dit volbracht hebben en dan met heel warm weer. Bedankt voor de mooie reisverhalen en dat jullie nog zin in hadden om die te schrijven na een hele dag fietsen. Nog een paar heel fijne dagen gewenst samen met Hanneke en Hein. Een goede terug reis. Groeten van ons beiden.
  6. Jacqueline Rozendal:
    26 juni 2017
    Dag Marja en Bert, fantastisch dat jullie het volbracht hebben! Wat een mooie reis met prachtige verhalen. Ik wens jullie nog hele fijne dagen samen met Hanneke en Hein in Wenen toe. Veilige terugreis gewenst en een behouden aankomst in Almelo.
    Hartelijke groet Jacqueline
  7. Herman Roetgerink:
    26 juni 2017
    Dank voor je mooie verhalen en dat wij jullie vakantie mochten meebeleven.