Zwiesel

26 juni 2017 - Zwiesel, Duitsland

Zwiesel, 26 juni

Vanmorgen was het dan zover. Marja heeft er dagen naar uitgekeken om met de camper naar huis te gaan. Via het centrum van Wenen en Schloss Schönbrunn rijden we de stad uit.

We gaan vandaag driehonderd kilometer rijden naar het plaatsje Zwiesel. We gaan onderweg nog eerst even een kop koffie drinken in Melk.

De lunch gebruiken we in Passau. Toch wel leuk om af en toe weer langs plaatsen te komen welke wij ook met de fiets hebben gedaan.

Na Passau rijden we het Bayerischer Wald in op weg naar Zwiesel. Deze plaats is met name bekend om zijn glasindustrie. We brengen een bezoek aan een glasbedrijf met een glasblazerij. Even de winkel in om enkele dingen te kopen. Morgenvroeg is de glasblazerij in bedrijf en dan gaan wij ook nog even kijken. De afstand tot de Tsjechische grens is maar tien kilometer en dat is te merken aan de prijzen in deze shop.

We gaan de camping opzoeken en de eerste camping op ons lijstje blijkt echter gesloten. De tweede camping is wel open en hier bouwen we ons kampementje weer op.

Onderweg hadden we de boodschappen al gehaald, we gaan vanavond barbecuen.

Natuurlijk brengen we de avond door met een lekker glaasje wijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl