Een regenachtig begin en een zonnig einde

27 mei 2016 - Aalten, Nederland

Vanmorgen was het dan eindelijk zover. We gaan weer met de fiets op weg en dit keer is ons einddoel: Wenen. We hebben besloten om de eerste kilometers met de trein te gaan doen. Op het station Van Almelo kregen we nog de beste reiswensen van collega Jasper en pensionada ZGT'er Lucas Stapert.

Marja's vader woont in Enschede en we nemen van hem afscheid, dus met de trein naar Enschede en vandaar begint onze fietsreis.
Na zo'n acht kilometer in Buurse begint het te druppelen en steeds meer regen daalt neer op onze fietshelmen. De regenjacks aan en verder fietsen we door naar Zwillbrock, in deze plaats staat een mooie oude kerk en natuurlijk gaan wij die bekijken. Iets voorbij Zwillbrock ligt in een mooi natuurgebied, een meeuwen en flamingokolonie. Vanaf een uitkijkpunt heb je een fantastisch mooi zicht op deze oranje flamingo's. Het is inmiddels droog geworden en de regenjasjes gaan weer in de tas. Via mooie fietspaden komen we rond vieren aan bij onze overnachtingsplek; B&B " de Groene pleisterplaats" te Aalten in de Achterhoek. De zon schijnt inmiddels en hier kunnen wij heerlijk uitrusten in een mooie tuin. De kop is eraf en de conditie is goed te noemen.

1. Colette:
    29 mei 2016
    Hoi Marja en Bert
    Wat leuk om jullie reisverhalen weer te kunnen volgen .
    Hele fijne vakantie en geniet ervan
    Groetjes Colette