Gulliver's reizen

26 mei 2017 - Bacharach, Duitsland

Vandaag is het de verjaardag van onze kleindochter Femke, zij is alweer zes jaar. Van harte gefeliciteerd. Het was meteen al heerlijk weer met het opbreken van onze tent. De broodjes snel gehaald bij de receptie en na het ontbijt meteen op de fiets.

Via de Rijnpromenade van Koblenz komen we na negen kilometer het eerste slot tegen; Schloss Stolzenfelz, dit slot is gebouwd in 1250 en ligt strategisch hoog boven de Rijn. We komen er nog verschillende tegen.

De eerste echte stad die we tegenkomen is Boppard. Een mooi klein Kurortstadje met veel wijnbouw. Boven het stadje ligt een Bededictijnenabdij. In Boppard vinden we nog veel resten terug uit de Romeinse tijd met name een originele vestingmuur over een lengte van 100 meter.

De reis gaat weer verder en het is druk met fietsers en wandelaars langs de Rijn. Het is een fantastische dag en de temperatuur is voorlopig nog wel aangenaam te noemen. Via St. Goar en de wereld beroemde Loreley gaan we weer verder langs de Rijn. Persoonlijk vind ik de hele tocht een groot feestje en niet alleen om deze hoge rotspunt. Af en toe wanen we ons in de wereld van Gullivers reizen. Op de overkant van Rijn ligt een spoorweg, autoweg, fietspad en wandelpad en aan onze  kant  precies hetzelfde. En zo gaat iedereen zijn eigen weg. Om de paar kilometer komen we mooie dorpjes en stadjes tegen.

Uiteindelijk komen we in Bacharach en vinden we een mooi plekje op de camping. Tent snel opgezet, want Marja wil zwemmen in de Rijn, maar dat valt vies tegen. Het water is nog te koud. Natuurlijk gaan we dit leuke plaatsje even bezoeken. Het lijkt veel op van die plaatsjes in de Elzas, maar Frans praten wordt een beetje moeilijk. Al snel vinden we een leuk klein supermarktje om daar onze boodschappen te halen. Vanavond eten we karbonade mit kartoffelnbraten en witlofsalade en dat allemaal op de camping. Op een mooi terras drinken we een heerlijk koud biertje en en een glas witte Riessling wijn.

1. Jacqueline:
    26 mei 2017
    Leuk om de verslagen te lezen van jullie eerste dagen! Het is een mooi gebied zo te zien waar jullie nu door heen gaan. Veel plezier en geniet van het warme en vooral droge ;-) weer!!
  2. W en C Heetebrij:
    27 mei 2017
    Hoi Marja en Bert,
    Jullie eerste fietsverslag gelezen en dat begint positief mede dank zij het prachtige weer en een mooie route. We hopen dat de komende dagen net zo mooi verlopen en wensen jullie een prachtige tocht.
    Groetjes!