Melk

14 juni 2017 - Melk, Oostenrijk

Rond de klok van achten maakt de zon ons weer wakker. Hij schijnt alweer uitbundig op onze tent. We hebben tot nu toe nog maar drie andere onderkomens gehad en de rest altijd in de tent geslapen.

We hadden gisteren al de broodjes voor vanmorgen gekocht, dus het ontbijt was zo klaar.

Nadat we onze tent weer op de fiets hebben gepakt gaan we met het fietsveerpontje naar de overkant en vervolgen onze route. Bij het drinken van een kop koffie komen we mensen tegen die een hondje in een mand voor op de fiets hebben. Een geweldig idee en zo'n stoere mand. Het is wel iets voor ons als we straks zelf een hond willen kopen. Het is een mand voor een hond van max. 10 kg. Het is maar de vraag of ons kooikershondje ook zo zwaar zal zijn.

De eerstvolgende plaats is Ybbs aan de Donau. Dit plaatsje dankt de naam aan het riviertje dat hier in de Donau uitmondt. In deze plaats is een Fahrradmuseum en natuurlijk gaan we dit even bekijken. Een klein maar interessant museum over de oorsprong van de fietsgeschiedenis.

We fietsen verder langs de Donau om uiteindelijk in Melk aan te komen. De camping in Melk is niet zo geweldig, dus fietsen we nog een stukje verder naar Emmersdorf en daar vinden we een camping an der Donau. We moeten vanaf Melk wel eerst een helling nemen van 18% om over de Donaubrug te kunnen gaan. Bij aankomst blijkt dat er ook een aantal zigeuners hier staan, maar gelukkig vertrekken zij al vrij snel van de camping. Toch wel een iets veiliger gevoel.

Na de tent weer opgezet te hebben moeten we nog de boodschappen halen. In het dorpje Emmersdorf is de plaatselijke supermarkt alleen maar 's morgens geopend, dus moeten we weer terug naar Melk voor de boodschappen en nu opnieuw 18% naar beneden, maar natuurlijk nog een keer weer omhoog.

We gaan morgen Melk bekijken met zijn mooie Stiftskerk, want we hebben een rustdag gepland om in alle rust deze plaats te gaan bezoeken.