Een snik hete dag

28 mei 2017 - Frankfurt am Main, Duitsland

Vannacht heerlijk geslapen. Ondanks dat het overdag warm is kun je toch lekker koel slapen in ons mooie tentje. Vanmorgen werden we gewekt door de Wielewaal en je hoorde hem roepen met zijn judeloo. Als we op tijd weg zijn, kunnen we nog heerlijk met mooie temperaturen fietsen.

Waar we vandaag gaan eindigen is nog een vraagteken, ook dat ligt aan de middagtemperatuur.

We fietsen vanaf de camping naar de splitsing van Rijn en Main en hier nemen we afscheid van de Rijn. We hebben een paar mooie dagen langs deze rivier gefietst.

De fietsroute van vandaag gaat langs de Main richting Florsheim am Main, een mooi oud wijnstadje. Hierna gaat het verder en komen we bij een stuw en volgens de route moesten we hier met een steile trap omhoog om aan de andere van de Main te komen. Er was een alternatief in ons routeboekje en daar gaan we voor.

Na een paar kilometer komen we bij een veerpontje, welke alleen op zondag vaart. Hoeveel geluk kun je hebben?

Er was in ieder geval genoeg hilariteit aan boord, want Marja voerde het woord in haar beste Duits. We hebben trouwens al vele gesprekken gevoerd, want iedereen is belangstellend naar waar we naar toe gaan. Van diverse mensen krijgen we tips over wat we moeten gaan zien en doen.

Aan de overkant van de Main fietsen we door een mooi bos en heerlijk in de schaduw naar Frankfurt am Main. We gebruiken de lunch tegenover het zakencentrum van Frankfurt. Het blijkt dat de Twentse Almanak het voor eind Mei het weer goed heeft voorspeld, het zou erg warm worden. Deze informatie hebben we gelezen in het krantje van de Posten bij Marja's vader.

Frankfurt is een mooie stad en deze willen we graag gaan bekijken, dus we besluiten om een kamer te nemen in een jeugdherberg.

Na een heerlijke douche zijn we gewandeld naar de Altstadt van Frankfurt. We bezoeken de Dom, een imposante kerk. Er begint bijna een dienst en we gaan weer naar buiten. Al wandelend komen we steeds meer politie tegen. Na gevraagd te hebben wat er aan de hand is blijkt dat Eintracht Frankfurt de finale heeft bereikt van de Deutsche Pokal. De wedstrijd werd wel verloren, maar het feest is er niet minder om.

Hierna nog even aan de Main op een terras een heerlijke schnitzel gegeten. Tijdens het eten belde onze zoon René en hij vertelde ons opgewonden dat Tom Dumoulin de Giro d' Italia heeft gewonnen. Wat een geweldige prestatie. Daarna terug naar onze kamer om daar dit verhaal op te schrijven en weer te publiceren.

Morgen weer een warme dag, maar we raken er aan gewend.

1. Astrid:
    28 mei 2017
    Wat een mooi verhaal, vandaag!
    Het is inderdaad geweldig hoe Marja zich redt met haar taalknobbel.
    Maar het komt altijd goed!
    Wij zijn gisteren ook langs de Main gereden, mooie omgeving!
    Veel plezier nog
  2. Onno:
    Hoi Bert en Marja,

Zo zie je maar voor heel mooi weer hoef je niet ver weg te fietsen.
    Volgens mij geen vergelijk met vorig jaar. Succes met de tocht en foto's zijn altijd leuk.
  3. Herman Roetgerink:
    29 mei 2017
    Mooie verhalen om de week mee te beginnen. Ik liep nog enkele dagen achter en heb jullie reisverhalen van de eerste dagen vanmorgen even "in moeten halen". Geniet nog een beetje van het weer en de mooie route, dan genieten wij hier op kantoor van Flynth met jullie mee..........
  4. Ben Vlaskamp:
    29 mei 2017
    Even een zonnige groet uit een warm Albergen. Jullie vermaken je wel in ook een zonnig en warm Duitsland. Lekker rustig fietsen langs de Main en genieten van de natuur. Nog veel plezier met dit mooie weer.
  5. A.M Schoemaker:
    29 mei 2017
    Jullie zorgen goed voor je zelf. Wij nemen een wijntje en een biertje: PROOST! Groetjes van ons allemaal.