Vaderdag in Oostenrijk

11 juni 2017 - Aschach an der Donau, Oostenrijk

Kaiserhof, 11 juni

Gisteravond nog even naar de Donau gewandeld en daar genoten van een mooie zonsondergang. Wat een romantiek. Vanmorgen scheen de zon alweer op tijd op onze tent. Vandaag fietsen we weer verder en het beloofd weer een warme dag te worden en er is onderweg veel te genieten.

We nemen weer afscheid van onze buren, dit keer een familie uit Rusland, Moskou en een moeder met haar zoontje van zeven, ergens uit Duitsland. Ook de twee dames van de vorige camping in Passau waren de afgelopen nacht in Engelhartszell. Zij blijven nog een dag op deze camping, voordat de ene zus naar huis gaat en de andere doorfietst naar Wenen.

De vier broodjes in Oostenrijk van vanmorgen kosten net zoveel als bij ons twee hele broden. Het is de vraag of dat de komende tijd ook zo zal blijven. Na het ontbijt breken we de tent weer af en fietsen we richting Kaiserhof. In Niederranna kun je zien hoe een Donau-aak met platte bodem (Zillen) wordt gebouwd. De wedstrijd die wij gisteren hebben gezien blijkt op deze Zillen te zijn gedaan. Het kwartje is nu gevallen. Het is vandaag zondag, dus jammer genoeg wordt er niet gewerkt in het botenhuis.

In Schlogen gaan we met een fietsveerbootje naar de andere kant. Op een terras in de scherpe bocht aan de Donau verrast Marja mij met een kop koffie en een "torte". In Oostenrijk is het vandaag vaderdag, dus vieren wij dit ook maar. Een mooie verrassing op deze dag.

Na Schlogen volgen we een van de mooiste trajecten van de Donauradweg, vrij van al het lawaai van autoverkeer tussen de hoge vol met bossen begroeide hellingen van het Sauwald. Rond de klok van twee komen we dan al bij onze overnachtingsplek, camping Kaiserhof. Een camping met een gasthof gerund door een familie. De zoon schrijft ons in en "Mutti" wijst ons een plek waar we kunnen staan. Een mooie plek aan de Donau met een uitzicht op een kasteel. Mooier kun je het niet krijgen. Vanmiddag heerlijk uit kunnen rusten en een boek gelezen. Vanavond hebben we een riesenschnitzel met frites gegeten.

1. Jan en Jitske:
    13 juni 2017
    Leuk om zo met jullie mee te kunnen reizen. Jullie treffen het, over het algemeen, met het weer zo te zien. Nog een mooie reis verder!
  2. Ellen Seinen.:
    13 juni 2017
    Hallo Bert en Marja, het is weer genieten van jullie uitgebreide reisverslag en de mooie foto`s erbij. Bijzonder om zoveel verschillende mensen te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Geniet nog verder dan doen wij dat ook. Succes verder.